הודעה לעיתונות – ביטוח לאומי

הודעה לעיתונות – הביטוח הלאומי

אחרי למעלה מעשור:
הביטוח הלאומי יוציא מכרז לשירותי סיעוד הנותן דגש על שירות, בקרה, פריפריה והכנסת חברות חדשות לתחום

בתדרוך עיתונאים של שר הרווחה והביטחון החברתי, ח”כ מאיר כהן ומנכ”ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר עודכן כי המכרז לשירותי סיעוד שלא חודש למעלה מעשור יוצא לדרך.

*מדובר במכרז בהיקף של כ-13 מיליארד ₪ לשנה לפרק זמן של 6 שנים כולל האופציות להארכה. *

הביטוח הלאומי, כמי שאמון על נושא הסיעוד איגד את כל הצרכים שעלו במהלך השנים ובמכרז נתן מענה לנושאים רבים ובניהם: מתן מענה טיפולי לכלל הזכאים בדגש על הפריפריה, מגוון האוכלוסיות השונות, כמות המטפלים, גיוס מטפלים סיעודיים גברים שנכון להיום נמצאים בחסר, הכשרת המטפלות, פתיחת השוק לחברות סיעוד חדשות ועוד.
כחלק בלתי נפרד מהמכרז תהיה בקרה על היקף השירות ואיכותו. הביטוח הלאומי יבצע בדיקות שוטפות עם המשפחות של הזכאים על טיפול בכבוד יקיריהם, רמת המענה השירותי והלוגיסטי מחברות הסיעוד כגון: החלפת מטפלות במידת הצורך, מקצועיות, מיומנות, הענקת מלוא השעות הזכאות למטופל וכיו”ב.
בנוסף, יבוצעו סקרים ובדיקות בקרב המטפלות על מסגרת העבודה שלהם, שביעות רצונם ואיכות המענה לקשיים שעולים במסגרת עבודתם. שר הרווחה והביטחון החברתי, ח”כ מאיר כהן ביקש להדגיש נושא זה במקביל להכשרת המטפלות – מהרמה הבסיסית ועד לבכירה ביותר. ההכשרות למטפלות יפוקחו ויבוקרו על ידי הביטוח הלאומי ומשרד הרווחה והביטחון החברתי.

במקביל, הביטוח הלאומי ימשיך לפעול להעלאת שכר העבודה של המטפלות וקביעת שכר דיפרנציאלי בהתאם להכשרה שלהן ומצבו של זכאי הסיעוד.

המכרז לא יעמוד בפני עצמו, אליו יתווספו שירותים נוספים לטובת זכאי הסיעוד ובניהם: מערכת ניטור חכמה בבית הזכאי שנועדה לתת עזרה בזמן אמת, הרחבת השירותים במרכזים רפואיים על ידי עובדות סוציאליות שיעזרו הגשת תביעות, סיוע טלפוני בשפות שונות ועוד.

בתדרוך הודגש, כי, בניגוד למצב היום, יינתן משקל רב על חובת הענקת שירותי סיעוד לכל זכאי וקיום מנגנון לבירור תלונות של זכאים או בני משפחתם וכן תגמול הביטוח הלאומי לנותני שירותים מצטיינים. למכרז צורף מחירון קנסות שמגיע לאלפי ואף עשרות אלפי שקלים בגין הפרת חוזה או אי מתן שירות לקשיש סיעודי.
לדוגמה:
– סירוב הענקת שירות לזכאי – קנס של כ-5000 ₪.
– אי מתן שירות בהתאם לתכנית הטיפול – בגין כל שבוע של הפרה –קנס של כ-1000 ₪.
– אי ביצוע ביקור בקרה בתדירות הנדרשת – בגין כל יום עיכוב– קנס של כ-200 ₪.
– דרישת תשלום בגין טיפול שלא ניתן – קנס של כ-500 ₪.
– השפעה בלתי הוגנת על הזכאי יכול להגיע לקנס של כ-20000 ₪.
– דיווח נוכחות שאינו תואם את המצב בפועל – בגין כל יום הפרה – קנס של כ-500 ₪.
במקביל, אי שמירה על תנאי העבודה של המטפלות הסיעודיות, יגרור גם כן קנסות:
– אם לא ישולם גובה השכר הממוצע של המטפלות – סכום הקנס יכול להגיע לפי-10 מהסכום שלא שולם באותה תקופה.
– תשלום שכר נמוך משכר המינימום – בגין כל חודש הפרה – קנס של כ-3000 ₪.
– אי תשלום בגין שעות נוספות, עבודה בסופ”ש ולילות – בגין כל הפרה קנס של כ-3000 ₪.
– אי הפקדה לקרן הפנסיה או לחשבון הפיקדון (עובד זר) – בגין כל חודש הפרה – קנס של כ-3000 ₪.
– הפקדה לא מלאה או אי הפקדה במועד התשלום – בגין כל חודש הפרה – קנס של כ-500 ₪ בגין כל מטפלת
(מצ”ב המכרז)
שר הרווחה והביטחון החברתי, ח”כ מאיר כהן: ״המכרז הזה לא מתמקד במחיר אלא בשירות לאזרח הוותיק הסיעודי, והוא ייתן תמרוץ לחברות הסיעוד על בסיס כמות המטופלים ולא על בסיס שעות הטיפול. אנחנו שמים דגש על ההכשרה של המטפלים ומשפרים את תנאיהם. המכרז שם את הפריפריה במרכז ומחייב את החברות לתת פתרונות גם במקומות הרחוקים ביותר. ובפגעם הראשונה הביטוח הלאומי יטיל קנסות בסכומים המגיעים לעשרות אלפי שקלים בגין הפרת חוזה או אי מתן שירות לקשיש סיעודי”.

מנכ”ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר: “כיידוע, הביטוח הלאומי פוגש את האזרחים הוותיקים באופן שוטף. אנחנו קשובים להם ולבני משפחותיהם ומודעים לצרכים שעולים מהשטח. המכרז מביא עימו בשורה של ממש בכל הנוגע לכניסת “שחקנים חדשים לשוק” לריענון השורות והגברת התחרות. המשקל הסגולי העיקרי מכוון להשבחת השירות, תמרוץ מצוינות, טיפול בכבוד וקבלת מלוא שעות הזכאות”.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
Email
Print

כתיבת תגובה


לישראלים שהוריהם בארץ או מרוחקים!

קבלת מידע ישיר בנושאי פנסיה, צוואות, שירותי רפואה, ביקורים בארץ ועוד.
סקירות שונות של אפשרויות טיפול, אשפוז, ימי כיף, סיוע משפטי.
הטבות כספיות בלעדיות למגוון מוצרים ושירותים.
מפגשים מקוונים עם מומחים בנושאים רלוונטיים.
כל החדשות מארץ בעמוד אחד!

ההרשמה בחינם ומיידית!