החיסון לקורונה – אלרגיה ופחדים אחרים

בלוג אורח | מאת סימה לבני, רוקחת בכירה

הכתבה פורסמה באתר “כמוני” 5 ינואר 2021

לאחרונה אנו נשאלים בפורום תרופות ורוקחות של “כמוני” שאלות רבות שנוגעות לאנשים שאלרגים לתרופות וחוששים לקבל את החיסון לקורונה.

התבקשתי, כרוקחת מנהלת בפורום, לענות על השאלה באופן שכל אחד יוכל למצוא את מקומו ולדעת אם להתייצב מחר לקבל את החיסון, או לדחות.

להלן כמה נקודות חשובות שיעזרו לכם לקבל החלטה:

  1. אני, סימה לבני, רוקחת במקצועי, אלרגית לפניצלין וקבלתי את החיסון לפני חמישה ימים. המתנתי ליד מתחם החיסונים 20 דקות (כמעט לפי ההנחיות), והלכתי לביתי כשאני מרגישה בטוב. בהמשך היד קצת כאבה, אבל זה כמו 80% מהנבדקים בניסוי הקליני שהתפרסם.
  2. שותפתי לעבודה, נורה, גם היא רוקחת, אלרגית לפיסטוקים, קבלה את החיסון לפני עשרה ימים. מרגישה בטוב.
  3. האגוד הישראלי לאלרגיה ואימונולוגיה קלינית, פרסם נייר עמדה בנושא קבלת החיסון של פייזר/ביונטק ואלה הן הנקודות החשובות שבו : (למקור מדצמבר 2020, הקליקו כאן)
  • הנתונים הקיימים מצביעים על חיסון יעיל כנגד נגיף 19-COVID ובעל פרופיל בטיחות טוב. אנו קוראים לציבור להיענות להנחיות משרד הבריאות ולשתף פעולה במתן חיסון לאוכלוסייה הישראלית
  • במקרים של מטופלים עם רקע של תגובה אלרגית קשה לתרופות בהזרקה, למרכיבי חיסון ואנאפילקסיס ללא גורם חיצוני ידוע ראוי לדחות בשלב זה את מתן החיסון.
  • במטופלים עם רקע אלרגי למזון, אלרגנים נשאפים, חרקים, לטקס וכיוב’ יש המלצה לקבל את החיסון. במקרים אלו ראוי לנקוט בהשגחה מתאימה על המתחסן למשך 30 דקות לאחר מתן הזריקה
  • אין מניעה ממתן החיסון למטופלים הסובלים מחסר חיסוני. במקרים אלו ראוי להציע, על פי שיקול דעת רפואי, השגחה של 30 דקות.

4.     למי שחוששים לקבל את החיסון מסיבות בטיחות אחרות ולאו דווקא אלרגיה, אני רוצה להרגיע אתכם שנכון להיום למעלה מ 1,500,000 איש קבלו את החיסון בישראל, ומאחר שאין דיווחים חריגים שקשורים לבטיחות, אפשר להניח שהוא באמת בטוח כמו שמבטיחים לנו.

5.     למי שחוששים לקבל את החיסון מסיבות של “מה יהיה בעוד שנה או חמש שנים”, אני רוצה להרגיע אתכם שבחיים אנחנו אף פעם לא יודעים מה יהיה בעוד שנה או חמש שנים, אבל כמי שקבלה כבר את החיסון, השקט שמקבלים מיד לאחריו שווה את הכל. השלווה שהנה אני בדרך הנכונה, שבעוד חודש לא יצטרכו לדאוג לי, אני אוכל לראות את נכדי ואת חברי המבוגרים כשאני  רגועה בידיעה שאני והם קבלנו את החיסון. זה שווה המון! גם אם יסתבר בסוף שהחיסון לא יעיל ב 95% אלא פחות, אז מה? השקט שלאחר קבלת החיסון שווה הכל!

מקווה שעזרתי לכם לקבל את ההחלטה לגבי לקיחת החיסון.

לשאלות ספציפיות לגבי החיסון הכנסו לקהילת תרופות ורוקחות של “כמוני” והכניסו לנו שאלה. דוגמא לשאלה שכזאת תמצאו כאן

בברכה,

סימה לבני

רוקחת

המרכז לייעוץ תרופתי אישי

כתיבת תגובה


לישראלים שהוריהם בארץ או מרוחקים!

קבלת מידע ישיר בנושאי פנסיה, צוואות, שירותי רפואה, ביקורים בארץ ועוד.
סקירות שונות של אפשרויות טיפול, אשפוז, ימי כיף, סיוע משפטי.
הטבות כספיות בלעדיות למגוון מוצרים ושירותים.
מפגשים מקוונים עם מומחים בנושאים רלוונטיים.
כל החדשות מארץ בעמוד אחד!

ההרשמה בחינם ומיידית!